Pie maksājumu kartēm piesaistītā ceļojumu apdrošināšana ir praktiski katras bankas un citas maksājumu karšu iestādes produktu klāstā.
Gan laba iespēja, gan ierobežojošs faktors. Tātad, kādos gadījumos ir vērts paļauties uz kredītkartes līgumā iekļauto apdrošināšanu, bet kad labāk ir pirkt atsevišķu apdrošināšanas polisi?
Ceļojumu jāiegādājas ar konkrēto kredītkarti
Lai kredītkartes apdrošināšana būtu spēkā, vairāki kredītkaršu izdevēji izvirza nosacījumu, ka ceļojumu ir pilnībā jāapmaksā ar šo kredītkarti. Ja perfekti pārzināt savu kredītkartes līgumu, tad šāda paļāvība ir laba ideja!
Tomēr ja par ceļojuma apdrošināšanu esat dzirdējuši tikai no bankas produktu pārdošanas aģenta, tad varbūt labāk vēlreiz apskatīties konkrētos nosacījumus.
Kombinētie pirkumi
Tipiskā situācijā ceļojuma apmaksa notiek vienā vai vairākos posmos. Pirmā iemaksa, piemēram: 5-50% pie sākotnējas rezervācijas pieteikuma, un atlikusī daļa pirms ceļojuma.
Kāds ir līguma noteikums par daļēju apmaksu ar karti, vai maksājumu sadalīšanu? Iespējams, ka apdrošināšana strādās tikai tad, ja ir uzrādāms viens konkrēts maksājums (kā tas parasti būtu par aviobiļetēm).
Polises uzrādīšana
Tāpat ir praktiski jāizvērtē, kā ceļojuma laikā uzrādīt kredītkartes apdrošināšanu. Vai arī visi izdevumi sākotnēji ir jāsedz ar to pašu kredītkarti, un pēc tam jāpiesaka?
No šāda viedokļa, vairākās valodās sagatavota polise var noderēt brīdī, kad ir nepieciešamība – ierodoties pēc apdrošināmā pakalpojuma, uzreiz var noskaidrot no pakalpojuma sniedzēja, vai tas pakalpojuma sniedzējs rēķinu piestādīs apdrošinātājam, vai būs jāmaksā uz vietas un pēc tam pašam jārunā ar apdrošinātāju.
Banka, kura uzskatāmi var izsniegt apdrošināšanas seguma polisi kopā ar kredītkarti, vai piedāvāt to lejupielādēt internetbankā, noteikti ir ērtāks pakalpojuma sniedzējs.

Ja vari atļauties kredītkarti, tad vari atļauties samaksāt?
Bieži dzirdēts apgalvojums, ka tikai cilvēki ar noteiktu ienākumu līmeni izvēlas kredītkarti ar dažādām papildus ekstrām. Jo šādas kartes gada maksa vai mēneša maksa parasti ir vismaz dažas reizes lielāka nekā parastai debetkartei, kā arī citu iemelsu dēļ. Tāpēc nosacīti var argumentēt, ka cilvēkam ar kredītkarti polises numura esamība vai neesamība nav tik principiāla, kamēr vien pēc būtības ir iespējams atgūt izdevumus.
Šis apgalvojums ir tikai daļēji korekts. Ja cilvēks neskaita naudu un to nekad nav mācējis, tad diez vai viņš ir ticis līdz punktam, kad izvēlas kredītkarti dažādām dzīves situācijām ar domu, ka “var noderēt”. Tāpēc uzskatām, ka arī turīgi ļaudis ar kredītkarti nevar nenovērtēt naudas plūsmas faktoru un iespējamību, ka ceļojumā iztērētā nauda tiek paņemta uzreiz, bet apdrošināšanas atlīdzību var būt jāgaida nenoteiktu laiku, turklāt tā ir jāpiesaka, aizpildot dažādas veidlapas.
Tūrisma aģenta vai operatora atlaide?
Maksājumu karšu pieņemšana tūroperatoriem izmaksā noteiktu % no saņemtās naudas. Tāpēc ik pa laikam kāds no piedāvājumiem paredz atlaidi, ja pasūtījums tiek noformēts automatizētajā online sistēmā, vai ja maksājums tiek veikts nevis ar karti, bet ar bankas pārskaitījumu.
Šādai atlaidei ir gan savi plusi, gan mīnusi. Protams, ne tikai dārgā gala kredītkartes piedāvā drošības risinājumus. Ir maksājumu karšu zīmoli, kuru bāzes cenā ir iekļautas dažādas garantijas, nemaz nenonākot līdz apdrošināšanai.
Tāpēc lidojumiem.lv iesaka rūpīgi saskaitīt visus plusus un mīnusus atlaides saņemšanai, ja maksā ar bankas pārskaitījumu vai skaidrā naudā. Kā arī apzināt plusus un mīnusus, ja paļaujas uz ceļojuma apdrošināšanu, kas piesaistīta kredītkartei (pretstatā pastāvīgas polises nopirkšanai).