Pasažieru kompensācijas “lidostu IT krīzes” situācijā

Jūlija vidū tūkstošiem lidojumu tika atcelti IT / programmatūru problēmu dēļ, tādējādi aviokompāniju klienti nesaņēma iegādāto pakalpojumu. Cita starpā, šī problēma kļuva plašāk zināma arī tāpēc, ka apbēdināja arī mūzikas festivāla “Positivus” apmeklētājus, jo ar pēdējā brīža reisiem nevarēja ierasties visi gaidītie mākslinieki.

Līgums ir jāpilda

Aviobiļešu rezervācija ir tāds pats līgums kā citi, kuru pārvadātājam ir jāizpilda. Lai atvieglotu pasažieru situāciju, Eiropas Savienībā ir spēkā regula, kura standartizē pasažieriem maksājamās kompensācijas: EUR 250, EUR 400 un EUR 600.

Regulas izpratnē, atbildīgais par līguma izpildi (biļetēs ierakstīto lidojumu) ir tieši pārvadātājs – aviokompānija jeb lidsabiedrība.

Trešo pušu piegādātāju loma

Vispārējais princips paredz, ka pārvadātājs nevar savu atbildību par saistību neizpildi pārlikt uz citiem. Tas ir, ja pārvadātājs ir nopircis sliktas lidmašīnas vai nav nopircis degvielu, vai degvielas piegādes nav bijušas, vai jebkāda cita pakārtota darbība nav notikusi, tad pasažieriem nav jāskrien meklēt ne tie degvielas vedēji, ne tie lidmašīnu ražotāji. Pasažieris var iet pa tiešo pie pārvadātāja.

Arī programmatūras risinājumu jautājumos pasažierim nav jāmeklē ne tas kodētājs, ne testētājs, kurš pārvadātājam ir iedevis sliktu programmatūru.

Lidojumiem.lv pakalpojums

Tā kā lidojumiem.lv specializējas pasažieru kompensāciju jautājumos, piedāvājam pasažieru vietā veikt nepieciešamo darbu, lai pasažieris saņemtu sev pienākošās kompensācijas.

Pakalpojuma apmaksa veicama pēc pozitīva rezultāta un ir 30% no faktiski atgūtās summas.