Vasaras režīmā – no jūnija ’25

Priecājamies informēt par jaunu darba modeli.

Tiešsaistes darbs

No jūnija strādājam pamatā attālināti (esam Online)!

Tipiski lietojam MS Teams, Zoom, Google meet, WhatsApp. Nav problēma arī pārslēgties uz citām platformām pēc vajadzības.

Klātienes darbs – kā izņēmums

Klātienes konsultācijas nav atceltas – nepieciešamības gadījumā, ja neatliekama vajadzība to prasa.

Izmaiņas pakalpojuma piedāvājumā

Vienlaikus mainām biznesa modeli, vairs nepiedāvājot procentus no veiksmes atlīdzības jeb “maksa pēc veiksmīga iznākuma”.

Tā vietā konsultēsim pasažierus grūtībās – viena konsultācija EUR 45, standarta ilgums līdz 30 min.

Vienmēr esam uzsvēruši, ka strādājam ētikas un normatīvo aktu ietvaros, atklāti pret klientiem un caurskatāmi. Šāds lēmums palīdzēs uzlabot pasažieru un arī mūsu pozīciju pakalpojuma ietvaros vairāku neseno Eiropas Savienības Tiesas spriedumu kontekstā.

Eiropas Savienības tiesa par pakalpojumu apmaksu

Labprāt dalāmies ar juridiska rakstura pārdomām par dažādiem jautājumiem un tēmām. Arī nolūkā izskaidrot pēdējā laika attīstību Eiropas Savienības tiesībās saistībā ar juristu darba apmaksu un pakalpojumiem patērētājiem, ar prieku izvēršam informāciju par lidojumiem.lv loģiku biznesa modeļa maiņā:

Eiropas Savienības tiesas nesenā laika spriedumos īpaši analizēts, ka patērētājam var nebūt saprotams, ko nozīmē procentos vai stundu likmēs izteikta cena. Ir nepieciešams kāds universals un vienkāršs modelis, kas būtu skaidrs un saprotams ikvienam, samazinātu iespējamos pārpratumus.

  1. Lietā C-365/23 tiesa skaidrojusi, ka jaunais sportists pamatoti varēja celt iebildumus pret talanta aģentūru, kas paredzēja “10% no nākotnes ieņēmumiem sportista darbā”, jo viņam kā patērētājam varēja nebūt skaidras šāda noteikuma naudiskās sekas. Klientu interešu nodrošināšanai lidojumiem.lv atsakās no “veiksmes atlīdzības modeļa 30% no faktiski saņemtās kompensācijas ar pēcapmaksu“, tādējādi tuvinoties vislabākajai praksei.


    Jāuzsver, ka arī līdz šim esam klientiem skaidrojuši pakalpojuma cenas veidošanos, tas ir, tipiskā piemērā 30% no 250 eiro kompensācijas ir 75 eiro. Taču tā kā bieži vien spējām papildināt un audzēt kompensācijas apmēru, klienti regulāri saņēma daudz lielāku kompensāciju no aviokompānijām. Piemēram, mūsu klientiem aviokompānijas par “tuvajiem reisiem” izmaksā arī no 350 eiro un vairāk, kas būtiski palielina arī mūsu pakalpojuma maksu (30% no 350 eiro ir 105 eiro, kas var radīt jautājumus kontekstā ar to, ka sākotnējā piemērā 0,30*250=75 jeb 30 eiro starpība).
  2. Lietā C-395/21 tiesa arī noteikusi, ka juristu stundu likmes var nebūt saprotamas patērētājam. Šī iemesla dēļ viena lidojumiem.lv jurista konsultācija ar standarta laiku līdz 30 minūtēm maksā 45 eiro. Konsultācija notiek attālināti. Sarunas laikā klients izstāsta savu situāciju un pretī saņem ieteikumus, vadlīnijas un padomus par lietas virzību tālāk.

    Klients saņem precīzu informāciju par juridiskajiem apsvērumiem, kas var palīdzēt uzvarēt strīdā ar aviokompāniju. Šajā gadījumā klienta izdevumi nemainās, tie nevar pieaugt, pat ja ir izdevies izcīnīt lielāku kopējo kompensācijas apmēru.

    Ja klients vēlas rakstisku atzinumu vai nepieciešama papildus konsultācija (piemēram, aviokompānija sniedz jaunus argumentus vai faktus, kā arī lietas attīstības notikumu rezultātā nepieciešamu jebkuru precizējumu), tad iespējams vēlreiz saņemt konsultāciju par skaidri zināmajiem 45 eiro.