Blogs

  • Lidojuma atcelšanas ārkārtēji apstākļi: pirms 20 gadiem

    Lidojuma atcelšanas ārkārtēji apstākļi: pirms 20 gadiem

    Regulas Nr. 261/2004 labumi aviopasažieriem visbiežāk teik kompromitēti ar aviokompāniju atsauvi uz “lidojumu atcelšanas ārkārtējiem apstākļiem”. Lidojumiem.lv praksē šo argumentu neizmanto reti – aviokompānijas izmanto pasažieru nezināšanu. Krammes lieta: pirmais cālēns lietu lavīnā Šis ieraksts apskata galveno problēmu strīdā starp Kramme pret SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S, kas attiecas uz pasažiera iebildumiem pret aviokompānijas atteikumu…

    Lasīt tālāk

  • Pasažieru tiesībām (regulai 261/2004) jubileja: 20 gadi

    Pasažieru tiesībām (regulai 261/2004) jubileja: 20 gadi

    Šomēnes svinam divas desmitgades, kopš Eiropas Savienībā ir spēkā Regula 261/2004. Tā paredz kompensāciju katram pasažierim, kura reiss ir atcelts vai kavējas, kā arī par atteikumu iekāpt (ar to domājam “overbooking” situācijas). Cik šī regula ir svarīga? Tās nozīmi nav iespējams pārspīlēt. Un arī to, kā aviokompānijas izdomā veidus ar to strādāt. Pieņemšana: 2004. gada…

    Lasīt tālāk

  • Lidojumu atcelšanas paziņojumi – zini savas tiesības

    Lidojumu atcelšanas paziņojumi – zini savas tiesības

    Lidkompānija atceļ reisus? Zini savas tiesības! Eiropā lidojumi tiek bieži atcelti, un pasažieriem ir svarīgi zināt savas tiesības šādās situācijās. Šis ir pārskats par pasažieru tiesībām saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) noteikumiem. Ja tavs lidojums tiek atcelts: Izvēle: Jums ir tiesības izvēlēties: Svarīgi izvērtēt, kāda(-s) ir konkrētā(-s) rezervācija. Biļete ir pārvadāšanas jeb transporta līgums, kurš…

    Lasīt tālāk

  • Lidojuma atcelšanas ārkārtējie apstākļi: “Kramme” lieta (ģenerāladvokāta viedoklis)

    Lidojuma atcelšanas ārkārtējie apstākļi: “Kramme” lieta (ģenerāladvokāta viedoklis)

    Lieta C‑396/06 Eivind F. Kramme pret SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S Gaisa transports – Lidojuma atcelšana – Kompensācija pasažieriem – Ārkārtēji apstākļi – Tehniskas problēmas – Iespējamie pasākumi – Cēloņsakarība – Pierādījumi ĢENERĀLADVOKĀTES E. ŠARPSTONES [E. SHARPSTON] SECINĀJUMI, sniegti 2007 gada 27. septembrī , (Østre Landsret (Dānija) lūgums sniegt prejudiciālu nolēmumu) 1.        Ar šo lūgumu sniegt prejudiciālu nolēmumu, ko iesniegusi Østre Landsret (Austrumu apgabaltiesa), Kopenhāgena, Dānija,…

    Lasīt tālāk

  • Pasažieru kompensācijas ES regulā – kāpēc tieši 250 eiro?

    Pasažieru kompensācijas ES regulā – kāpēc tieši 250 eiro?

    Kas izdomāja, ka tieši 250 eiro (vai 400-600 noteiktos gadījumos) ir tā kompensācija, kas nodrošinās pasažieru aizsardzību ES gaisa reisos? Savienība: šis ir pēdējais, trešais no trim rakstiem par to analīzi, ko uzzinājām EST lietā C-344/04 par ES regulas 261/2004 pamatdomu un rašanos – reāls strīds un reāli aviokompāniju argumenti cīņā pret patērētāju tiesību standartu…

    Lasīt tālāk

  • Pasažieru kompensācijas ES regulā: 2 – patērētāju tiesības 

    Pasažieru kompensācijas ES regulā: 2 – patērētāju tiesības 

    Pasažieru aizsardzībā ES gaisa telpā ir daļa no patērētāju tiesībām, ko nodrošina Eiropas Savienība: šis ir otrais no trim rakstiem par to analīzi, ko uzzinājām EST lietā C-344/04 par ES regulas 261/2004 pamatdomu un rašanos – reāls strīds un reāli aviokompāniju argumenti cīņā pret patērētāju tiesību standartu. Šaubas par samērīgumu un lietderību Kompensācijas ieviešanas mērķis…

    Lasīt tālāk

  • Pasažieru kompensācijas ES regulā – kāpēc to vajag?

    Pasažieru kompensācijas ES regulā – kāpēc to vajag?

    Kāpēc pasažieriem pienākas kompensācija, kāpēc to vajag, kāpēc no visiem pārvadātājiem un par labu visiem pasažieriem tieši 250 eiro? Lai skaidrotu, kāpēc pasažieriem šīs tiesības ir un lai sarunās ar aviokompānijām pasažieris justos pārliecināts, šis ir pirmais no trim rakstiem par to analīzi, ko uzzinājām EST lietā C-344/04 par ES regulas 261/2004 pamatdomu un rašanos.…

    Lasīt tālāk

  • Kompensācija no zemo cenu aviokompānijas

    Kompensācija no zemo cenu aviokompānijas

    Pasažierim ar biļeti no zemo cenu aviokompānijas (par EUR 9,99, piemēram) pienākas tā pati reisa kavēšanās vai atcelšanas kompensācija kas visiem: EUR 250, vai EUR 400, vai EUR 600. Neatkarīgi no biļešu cenas. Vai tiešām? Ko domājat jūs? Kam traucē, ka ES aviopasažieriem pienākas kompensācijas? Zemo cenu aviokompāniju asociācija pret kompensācijām European Low Fares Airline…

    Lasīt tālāk

  • Tūristu mītnes juridiskais regulējums

    Tūristu mītnes juridiskais regulējums

    Viesnīcas, hoteļi un moteļi ir tradicionālās ceļotāju mītnes. Īstermiņa mītnes kā airbnb, expedia, booking ir radījušas galvassāpes daudziem šo īpašumu kaimiņiem. Gan valstis, gan pašvaldības centušās reglamentēt šo inovatīvo tūristu mītnes veidu, lai budžeta tūristi tiktu gan reglamentēti, gan lai šos tūristus apkalpojošie uzņēmēji tiktu reglamentēti. Tūrisma mītnes definīcija Tūristu mītne ir “ēkas daļa, ēka,…

    Lasīt tālāk

  • ES pasažieru tiesību regulas spēks (EST spriedums)

    ES pasažieru tiesību regulas spēks (EST spriedums)

    Valdības vienojās aizsargāt aviokompānijas pret pasažieriem ar Monreālas Konvenciju, izveidojot izņēmumu no vispārpieņemtās civiltiesiskās atbildības noteikumiem. Ar regulu Nr. 261/2004 Eiropas Savienība noteica, ka atbalsts pasažieriem, to aprūpe un kompensācija tiem lidojuma atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā tomēr ir aviokompāniju pienākumos. Ko par to domā Eiropas Savienības Tiesa, kurai aviācijas nozares vadošie spēki iesniedza sūdzību…

    Lasīt tālāk