Pasažieru tiesības sniega vētras laikā


Negaidīti ir pienākusi ziema ar snigšanu, izjaucot ierasto darbu lidostās. Tas automātiski ietekmē arī aviokompānijas un pasažierus.

Kas ir atbildīgs par aizkavēšanos saistībā ar negaidīto snigšanu?

Vai tiešām negaidīti?

Ilggadējā lidojumiem.lv pieredze konsultējot tūrisma tiesībās, tajā skaitā par pasažieru tiesībām un palīdzot pasažieru dialogā ar aviokompānijām ir parādījusi tendences: virkne aviokompāniju savu pienākumu neizpildi parasti noraksta uz “ārkārtējiem negaidītiem apstākļiem”.

Biļete ir apliecinājums pārvadāšanas līgumam. Tātad aviokompānijas neizpilda līgumu.

Aviokompānijas patiešām bieži atsaucas uz ārējiem faktoriem, lai attaisnotu savu līguma neizpildi. Tikai pieredzējis speciālists var identificēt, vai lidsabiedrību atteikums ir šķietami korekts vai pilnībā nepamatots.

Kā traktēt 2022.gada 12.decembra situāciju?

Jau no paša rīta (astoņos) RIX – Latvijas vadošā starptautiskā lidosta Rīga – sociālajos tīklos informēja, ka “laikapstākļi ietekmē lidojumu grafiku Eiropā un Baltijas reģionā, tāpēc šodien gaidāmas ielidojošo un izlidojošo reisu kavēšanās un reisu atcelšana”.

Kā zināt, vai šajā dienā kavējies vai atcelts lidojums dod pasažieriem kādas tiesības?

Kas šodien notika lidostā?

Ap pusdesmitiem lidosta informēja, ka “straujas apledojuma veidošanās dēļ rūpēs par lidojumu drošību lidostas “Rīga” skrejceļš pašlaik slēgts līdz plkst. 11.00.

Nedaudz pēc plkst.11 sociālajos tīklos tika ziņots, ka Lidostas “Rīga” skrejceļa darbība tika atjaunota no plkst. 11.00.

Reisiem, kuriem šajā laikā bija plānota pacelšanās vai nolaišanās, lidostas lēmuma dēļ nebija iespēja to izdarīt.

Ko atbildēja aviokompānijas?

Katras aviosabiedrības argumentāciju un iespējas iekļauties laika grafikos pagaidām zina tikai pašas aviokompānijas un lidostas dispečeri.

Pēdējā laikā novērojamā tendence liecina, ka pasažieri aviokompāniju atbildes saņem ļoti novēloti. Tāpēc konkrētās dienas notikumu interpretāciju uzzināsim ne agrāk par 2023.gadu, kad arī droši vien vairums pasažieru vai nu saņems savas kompensācijas, vai atteikumus.

Kuriem pasažieriem pienāksies kompensācijas, bet kuriem nē? Drošas atbildes nav, bet ar lielu varbūtību var prognozēt, ka lidsabiedrības atteiks visus kompensāciju pieteikumus par šo datumu.

Vai tas ir bijis pamatoti, izvērtēt piedāvā lidojumiem.lv.

Ja nevēlaties iedziļināties “klientu attiecību menedžeru” stāstījumos par izmaksas vai neizmaksas iemesliem, vēl aizvien ir spēkā lidojumiem.lv standarta piedāvājums par 30% komisiju no faktiski saņemtās kompensācijas, ko jums izmaksās aviokompānijas.

Epasts saziņai: birojs@lidojumiem.lv